indianets

indianets

indianets

indianets

indianets

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دو نوع دانه قهوه که در سراسر جهان وجود دارد و جهان رشد می کنند قهوه روبوستا و عربیکا می باشد.. این حبوبات 95٪ از تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد. بحث قهوه Arabica vs Robusta بسیار بحث برانگیز است ، اما تفاوت بین این دو دقیقا چیست؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد این کافه های خوشمزه ، این راهنما را بخوانید.

قهوه عربیکا چیست؟

Arabica قهوه ای است که از دانه های گیاه Coffea Arabica تهیه می شود. قهوه Arabica از اتیوپی سرچشمه گرفته و بزرگترین نوع قهوه در جهان است که حدود 60٪ از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهد.


چرا به آن قهوه عربیکا گفته می شود؟

تصور می شود که نام Arabica یا Coffea Arabica از قهوه از اتیوپی به عربستان سعودی در قرن هفتم رسیده است.


کجا رشد می کند؟

گیاهان Arabica آب و هوای استوایی نزدیک به استوا را ترجیح می دهند. به همین دلیل است که برخی از بهترین انواع قهوه عربیکا در کشورهایی مانند اتیوپی ، گواتمالا ، هند ، کلمبیا و برزیل - بزرگترین تولید کننده قهوه عربیکا در جهان - پرورش می یابد. قهوه عربیکا در کوهستان به خوبی رشد می کند ، بنابراین اغلب در دامنه کوهها پرورش می یابد.


قهوه روبوستا چیست؟

قهوه روبوستا که از لوبیا Coffea canephora تهیه شده است. Coffea canephora 30 تا 40 درصد از تولید جهانی قهوه را تأمین می کند.


چرا به آن قهوه روبوستا گفته می شود؟

روبوستا نام خود را از طبیعت سخت خود می گیرد. این گیاه قادر است در ارتفاعات کم و در شرایط مختلف آب و هوایی در سراسر جهان رشد کند و این باعث می شود قهوه قوی تر و پایدار شود. گیاهان قهوه Robusta نیز نسبتاً در برابر آفات ، حشرات و هوای خشن مقاوم هستند.


قهوه روبوستا کجا پرورش می یابد؟

مناطق روبوستا در حال رشد عبارتند از آفریقا ، اندونزی و هند.


تفاوت قهوه arabica و robusta در چیست؟

مزه
بسته به منطقه ، لوبیای عربی از نظر طعم متفاوت است و عربیکا ممکن است طعم میوه ای با طعم مطبوع داشته باشد ، اما همچنین ممکن است طعم دانه ای یا مغذی داشته باشد. به عنوان یک قاعده ، آنها اسیدیته بالاتری نسبت به دانه های robusta دارند که به آنها رنگ شراب می بخشد. در مقابل ، لوبیای روبوستا چوبی و مغذی تر است.


ظاهر
گیاهان عربیکا از 5/5 تا 4/4 متر ارتفاع دارند و دانه های عربیکا بیضی هستند. گیاهان روبوستا می توانند تا 6 متر از ارتفاع رشد کنند ، و لوبیا به شکل گرد بیشتری دارند.


چه قهوه بهتر از arabica و robusta است؟
Arabica و Robusta دو پروفایل کاملاً متفاوت اما بسیار خوشمزه دارند. سایه های سبک و میوه ای arabica آن را در نوشیدنی های شیر کاملاً خوشمزه می کند و ویژگی های شدید و غنی از robusta و کرم صاف کاملاً در اسپرسو وجود دارد. هر نوع قهوه دارای عطر و یادداشت های هیجان انگیز خاص خود است ، اما هیچ کدام از آنها طعم بهتر یا بهتری ندارند.

  • ۹۹/۰۳/۲۴
  • تور تایلند تور تایلند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی