indianets

indianets

indianets

indianets

indianets

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

این جنگل رویایی در شهرستان شاهرود واقع شده است و زیبایی منحصر به فردی دارد که می تواند هر شخصی را مجذوب خود نماید. ترکیب ابرها با درختان گوناگون و همچنین کوه ها در این جنگل منظره بی نظیری را ایجاد می کند مخصوصا در نیمه اول سال که هجوم ابرها بیشتر می شود و موجی از ابر در جنگل در حال حرکت می باشد. جنگل ابر با چشمه ها وآبشارهای متعدد و تنوع بالای گیاهی و جانوری اش از دسته جنگل های هیرکانی است و از شاخص ترین گونه های گیاهی و جانوری آن می توان به  بلوط، راش، توسکا و حیوانات پلنگ، روباه و .. اشاره نمود.

جنگل ابر به دلیل تنوع گیاهی بالایی که دارد یکی از اصلی ترین بانک های  گیاهان دارویی کشور محسوب می گردد و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از آن به سمنان سفر می کنند. درختان اورس معروف ترین درختان جنگل ابر هستند که با ریشه های مرتفعی که دارند بر روی زمین می خزند. این جنگل در روستای ابردر ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود واقع شده است. به شما پیشنهاد می کنیم اگر بلیط قطار سمنان را تهیه کردید حتما سری به این منطقه بزنید.

 

 

 

بازار سنتی سمنان


سمنان دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است و معمولا افرادی که با تور و تهیه بلیط اتوبوس سمنان به این شهر سفر می کنند از بیشتر این جاذبه ها بازدید می نمایند. از زیباترین اماکن دیدنی این شهر که در خیابان امام واقع شده است می توان به بازار سنتی سمنان اشاره نمود. قدمت این بازار تاریخی به دوران قاجاریه باز می گردد و همانند سایر بازارهای سنتی ایران دارای معماری ساده و زیبایی می باشد. این بازار امروزه فقط محلی برای خرید و فروش کالا نمی باشد و افراد زیادی صرفا برای بازدید از این بنای سنتی به آنجا می روند. بازار سنتی سمنان انتخاب بسیار مناسبی برای خرید سوغات و صنایع دستی این شهر می باشد.

این بازار به  دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود و قسمت شمالی آن که ۲۵۰ مغازه و بقایایی از چند مسجد، کاروانسرا و حمام در آن واقع شده است راسته بازار بالا نامیده می شود و بخش جنوبی بازار که دارای ۵۰ مغازه می باشد به بازار کوچک یا پایینی شهرت یافته است.

 

 

  • ۹۹/۰۱/۲۴
  • تور تایلند تور تایلند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی